puresan-in-afrika.reismee.nl

Aankomst in Kaapstad en de eerste dag in Fisherhaven

Na de aankomst op Kaapstad Airport zijn opgesplitst om zo tijd te sparen. Mijn oom alvast naar de autoverhuur, ik naar voren komt voor mijn lokale simkaart en de andere twee dames bij de bagageband.

De simkaart had ik van tevoren in Nederland al besteld en lag keurig netjes klaar. Zonder te vragen zette hij direct mijn nieuwe simkaart over en heeft alles goed ingesteld. Dat was heel fijn. Hup door richting mijn oom om ook onze auto op te halen. Nu begonnen de zenuwen toch een beetje te komen. Hoe gaat dat straks... Rijden in een vreemd land tot daar aan toe, maar nu ook legaal spookrijden voor mijn gevoel en ook nog eens aan de passagiers kant.

Ik liep de AirPort uit en vroeg nogmaals waar de autoverhuur was. Even de weg onderdoor en dan aan de overkant maar ik mocht instappen in een soort golfkarretje. Deze karretjes werden aangeboden als service van de autoverhuurbedrijven.
Nou dat laat ik mij geen 2 x zeggen. Instappen en wegracen.

Eenmaal aangekomen was de auto snel geregeld en stonden de dames er met koffers.
Auto checken en wegrijden. Gelukkig kon ik achter mijn oom aanrijden die samen net Tonny dezelfde kant op moest en ons bij de afslag afzette waar onze gastheer Ellis ons op stond te wachten.

Na een warm welkom snel naar hun huis. En daar stond Noelene ons al op te wachten op het mooie terras met uitzicht over de Lagoon en oceaan.
Lekker bijgekletst en genoten van een mooie zonsondergang en heerlijk eten.

Daarna naar bed gegaan en vanmorgen vroeg wakker. Heel vroeg zelfs. Even opgefrist en ontbeten op het terras met uitzicht over de Lagoon en voor ons wilde paarden. En mooie paarden. Ze onderhouden zichzelf en drinken uit het brak water. Ze zien er mooier uit dan de meeste manegepaarden.

Later kwam er nog een schildpad voorbij. Hij kwam kennismaken met de hond van Ellis en Noelene.

Noelene werkt buiten de stad en komt pas donderdag terug dus zijn we met zijn drietjes op stap geweest. Lekker een sight seeing gekregen ( kon ik even kijken ipv rijden) langs Hermanus en hebben bij Duchies aan het strand gegeten.

Ze hadden daar ook deze week een goed doel voor awareness voor mensen met een handicap.
Vandaag kon je bijvoorbeeld wine tasting doen met 3 zwarte glazen en moest je raden in welk glas de rode, witte en de rosé zat. Dat was best lastig.
Maar ach wel weer een goed doel gesteund. (En nee, de glazen zaten niet vol.

Vervolgens via de haven en andere mooie plekjes naar de supermarkt gereden voor de eerste boodschappen. En door naar huis. Weer heerlijk aan de borrel tijdens de zonsondergang en daarna hebben wij voor het eten gezorgd. Nog snel een kop koffie gedronken en klaargemaakt voor de nacht. Nog even alles van mij afgeschreven en nu lekker slapen want morgen gaan we samen met Ellis een mooie tocht maken. Ik ga heerlijk nagenieten van de dag en fantaseren over morgen. Dat wordt een hele mooie dag.

Reacties

Reacties

Loekie

Alvast een goed begin, veel plezier!!??

Ben en wil

Gelukkig alles goed gegaan en nu lekker genieten.veel pleziet

Marianne

Klinkt allemaal heel goed lieve dames, kan me voorstellen dat het wennen is om daar te rijden, zou daar ook best zenuwachtig over zijn. Goed van je!! Nu lekker relaxen en genieten van de natuur!

Jos

Klinkt heel goed! Ben benieuwd hoe het rijden je bevalt! X

Nel

Wat een lekker uitgebreid verslag. Klinkt geweldig dat uitzicht, mooi wonen en voor jullie logeren daar.
Vandaag een mooie trip, ben al benieuwd naar je verhaal.
lfs voor beiden.

Henriette

Knap hoor San, lijkt mij doodeng, links rijden, klinkt allemaal heel fijn, hier wordt het steeds kouder?dus dubbel genieten?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!