puresan-in-afrika.reismee.nl

Sight seeing met onze gids Ellis

21 februari
Vandaag een rondtoer met onze gids Ellis gemaakt. Fantastisch wat die man je allemaal kan vertellen. En logisch want hij is jarenlang reisgids geweest en kent dus alle plekjes. Gelukkig had de auto airco. We waren heel vroeg op pad en was het nog te doen, maar naarmate de dag vorderde liep de meter op naar 35 graden. We hebben de volgende route gereden: Vermont, hemel en aarde, Caledon, Helderstroom, Villiersdorp, Franschhoek, Stellenbosch, Somerset west en via Grabouw weer naar onze thuisbasis Fisherhaven. Langs de route meerdere stops gemaakt voor foto’s, bezienswaardigheden zoals vergezichten, de dam, een kerk en uiteraard voor wat eten en drinken. Mooie uitleg van het ontstaan van de wijnboeren, de verschillende landschappen, want elk gebied ziet er anders uit. Caledon staat bijvoorbeeld bekend om zijn graan ipv wijnvelden. Eenmaal thuisgekomen heerlijk op het terras in de zon genoten van het heerlijke uitzicht. Onze leftovers uit de koelkast opgemaakt en genoten van wederom een mooie zonsondergang. Bij tijds naar bed gegaan.

Ps onze foto’s laden moeilijk in dus die zet Pascal er steeds later bij

Nel

Wat een feestje om door een bevriende gids te worden rondgereden in dat prachtige land.
Bofkonten, liefs voor beiden.

Priscilla

Leuk om jouw verhalen te lezen Sandra! Geniet er lekker van daar! Groetjes, Priscilla

Fenne

Cool san om jullie een beetje te volgen. Vergeet zelf niet te genieten met al dat bloggen
Groetjes aan allemaal?