puresan-in-afrika.reismee.nl

Dagje ziekenhuis en bezoek wine estate

23 februari 2018

Vandaag opgestaan en zoals voorspeld toen ik de gordijnen open deed was het uitzicht minder vrolijk. Het zou gaan regenen en dat is voor hier nu meer dan welkom.

En na het ontbijt begon het inderdaad te spetteren. De wond op mijn moeder haar been zag er niet fraai uit en kwam steeds bloed en vocht uit, dus toch maar de dokter gebeld. Die verwees ons naar het ziekenhuis in Hermanus.

Eerst nog even met de gastvrouw wat planningen doorgenomen voor de komende dagen, maar ik ga het niet redden helaas. Ik heb al dingen van mijn lijst kunnen aanvinken als voltooid en de komende tijd zal dat ook nog gebeuren maar 3 weken is vrij kort. Na de uitgebreide planning onder het genot van koffie en thee toch maar naar het ziekenhuis gereden. Eenmaal aangekomen al snel aan de beurt en werden we door een uiterst vriendelijke dame geholpen die mijn moeder volgens ons wel heel erg leuk vond. Ze heeft de wond verzorgt en een tetanus injectie gekregen. Zelfs na de behandeling bleef ze maar over haar been wrijven en aaien. Ze liet haar bijna niet los. Bij het afscheid kreeg ze buiten een grote zak met gaasjes, pleisters, zalf etc zelfs een huge hug die je niet vaak ziet. Eenmaal in de auto hebben we er enorm im gelachen. Het was een enorme opluchting dat nu alles goed schoon en verbonden was met de juiste spullen. Over 3 dagen moeten we terug voor controle. Alles overleefd dus snel weer verder met leukere dingen.

We zijn doorgereden naar een wine estate in Hemel en Aarde en hebben daar binnen gegeten. Het klaarde ineens op en konden zo toch nog genieten van een prachtig uitzicht. Vanavond zouden we sla maken voor avond eten dus in de middag lekker wat uitgebreider gegeten. Mijn moeder steak tartaar en ik calamaris. En als hoofdgerecht had zij kip piri piri en ik een stuk vlees. Zelden heb ik zo’n lekker stuk mals gegrild vlees gegeten. Geen idee hoe vaak ik dat vandaag al heb verteld, ik lijk wel een gebroken plaat. Maar jeetje het was ook wel bijzonder lekker. Na het eten even op het buitenterras gezeten en in het midden lag een jeu de boule baan. Hoe leuk is dat met een uitzicht op de vallei en de bergen. Ze hadden ook een wine tasting. Voor 30 Rand (€2,11) 4 wijnen naar keuze proeven. Ik had zoiets nog nooit gedaan en vond het proeven op zich niet echt bijzonder, maar er zat wel een bijzondere wijn bij. Uiteraard hebben we die meegenomen. Toen we weg wilde rijden zag ik op de weg waar we op uitkeken iets lopen. Bleken het bavianen te zijn. Toen ik iets beter keek zag ik links van die weg tussen alle wijnstokken mega veel van die beesten zitten en krioelen. Nog nooit zo wel bij elkaar gezien.

Op de terugweg een spa proberen te boeken voor vandaag maar dat ging niet lukken, dus maar door naar de overkant om in het winkelcentrum mijn shirt om te ruilen. Blijkbaar nog niet gewend aan mijn nieuwe gewicht want ik vond medium er best klein uitzien en had geen zin om te passen, maar hij was veel te groot. Ben ik op de parkeerplaats zit hij niet in mijn tas. Grrrr Dan maar even naar binnen om Carrot cake te scoren voor Ellis,Noelene en mijn moeder. Het zag er heerlijk uit maar heb de verleiding gelukkig kunnen weerstaan. Best trots op mijzelf.

Eenmaal terug de beloofde sla met gerookte zalm gegeten en even lekker zitten kletsen.

Voor nu weer lekker slapen en morgen ochtend richting Matty en Tonny want dan gaan we Nasr de markt.

Tot morgen

Reacties

Reacties

Marja

Goed dat je moeders been is verbonden wel even goed in de gaten houden . slaap lekker tot morgen xx

Wil

Super leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. Gelukkig met moeders weer wat beter. Wens haar beterschap van ons. Veel plezier de komende dagen. Geniet van alles want je ziet de tijd vliegt voorbij. Liefs van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!