puresan-in-afrika.reismee.nl

25 februari 2018

Vanmorgen opgestaan en ontbeten. We zouden met zijn viertjes (Ellis, Noelene, mam en ik)naar de Pinguïns in Betty’s bay gaan, maar mijn moeder was ziek geworden. Had de hele nacht op het toilet gezeten. Dus hebben we haar verzorgd en met ors, cola, water en crackers achter gelaten. Daarna zijn we met zijn drietjes op pad gegaan. Eerst naar de pinguïns in Betty’s Bay. Wat was dat een mooie omgeving. Veel pinguïns, dassies, hadedissen etc. Er was een mooie houte brug, waar links ervan de zee was en rotsen en aan de rechterkant gras en de slaapplaatsen voor de pinguïns. Daarna een snel bezoekje aan betty’s Bay main Beach, een prachtig mooi wit strand met hele mooi begroeide duinen en de bergen op de achtergrond. Prachtig!!! Van daaruit door naar Harold Porter. Eerst in het restaurant wat gegeten en gedronken en daarna een mooie wandeling gemaakt. De prachtige tuin ligt in het midden van het fynbos aan de kust, waar de flora het rijkst is. Het omvat berghellingen met heide, diepe kloven en moerassen, evenals duinen grenzend aan het strand met gespecialiseerde zout aangepaste planten. De tuin staat bekend om zijn watervallen en barnsteenzwembaden.
Dit is een klein stukje paradijs.
Deze prachtige, beschutte tuin ligt tussen de bergen en de zee. Het bestaat uit 200 hectare bos.

Daarna zijn we naar een verborgen stukje paradijs gegaan. De Palmite private dam. De auto langs de weg gezet en door de duinen naar een dam gelopen waar je heerlijk kunt zwemmen. Niemand kent het dus de hele plek voor ons alleen. Als je gaat zwemmen en de hoek omzwemt zie je een waterval.

Volgende stop was Kleinmond Beach. Weer een heel ander strand met zee, stand, een Lagoon en een grasgedeelte waar bbq’s staan. Zo kan je daar heerlijk picknicken.

Als afsluiter de wine estate Benguela cove bezocht. Een prachtig gebouw met mooie architectuur. Eerst in en rond het gebouw gelopen daarna twee verschillende wijnen geproefd. Heerlijke wijn gedronken. Veel mooie kunst. Heerlijk buiten gezeten en er liepen 3 eenden op ons af die vervolgens alsof het doodnormaal was de wijn estate binnen liepen.

Nu heerlijk aan de braai!

Nog lang nagenieten van deze bijzonder mooie dag.

Gelukkig was het weer vandaag ook fantastisch. 24 graden veel zon en een heerlijk windje.

Fijne avond

Loekie

Wat een heerlijk dagje voor je, jammer dat mama ziek was hoop dat ze weer opgeknapt is!!groetjes aan allemaal ??

Marja

Wohh wat hebben jullie genoten zeg!! Top..

Nel

Jammer dat je moeder niet mee kon, maar wat een geweldige dag hebben jullie gehad en wat hebben jullie veel gedaan en gezien. SUPER, ook gaaf dat het zulk lekker weer was. liefs en beterschap voor je moeder.