puresan-in-afrika.reismee.nl

26-2/2018 Stanford en gansbaai

Maandag 26-2-2018
Vanmorgen opgestaan en ontbeten. Noelene zou thuis werken maar bleek dat de bundel internet op was...
Wij zijn in Nederland gewend om onbeperkt internet te hebben. Maar hier in zuid africa koop je een bundel. Gelukkig kon ze bijkopen. Wij zijn daarna naar Vermont gereden naar Matty en Tonny. Zij logeren bij hun vrienden Theo en Rob. Een prachtig huis, ik zou er zo willen intrekken. We werden uitgenodigd om op het terras een kop koffie te drinken, dus dat hebben we niet afgeslagen.

Zodra de koffie op was zijn we met zijn allen naar het ziekenhuis gereden in Hermanus om de wond van mijn moeder na te laten kijken. En direct door gereden naar Stanford.

Daar zijn we even door de hoofdstraat gelopen en wat winkeltjes bekeken.

Het werd wel heel erg warm en besloten naar de Robert Stanford wine estate te gaan op aanraden van Ellis. Toen we de TomTom ingesteld hadden zagen we niets staan op de plek waar we zouden moeten zijn. Eerst er langs gereden maar uiteindelijk gevonden. Toen we het terrein op reden en we aankwamen leek alles dicht. Er kwam een uiterst vriendelijke dame op ons af en legde ons uit dat de naam de we zochten de juiste plek was maar het restaurant iets verder lag, en anders heet: the zesty limon
Toen we het terrein opliepen werden we welkom geheten door tientallen ganzen. Het lag aan een vijver met mooie waterlelies en vissen. Met uitzicht over de bergen. Een prachtig romantisch plekje. We hebben er heerlijk gezeten en gegeten.

Daarna verder gereden naar de kelders. Dit is een vakantiedorp aan de Atlantische Oceaan in de West-Kaap. Het dorp ligt net ten noorden van Gansbaai. Het dorp ontleent zijn naam aan de grotten onder de rotsachtige muur waardoor een ondergrondse stroom stroomt.
Er was ook een leuke uitmonding waar je kon zwemmen.

Daarna via een omweg naar de haven van Gansbaai gereden. Daar een viswinkeltje bezocht en ergens in de haven wat gaan drinken.

Op de weg terug Matty en Tonny weer thuis afgezet en door gereden naar ons eigen huis waar een heerlijke yellow tail (geelstaart vis) op de bbq op ons lag te wachten.

Morgen een paar dagen Kaapstad.

Capetown here we come.