puresan-in-afrika.reismee.nl

27-2-2018 op weg naar Kaapstad

Vanmorgen op tijd opgestaan om alle spulletjes te pakken voor onze trip naar Kaapstad. Check, check dubbel check.

Yes klaar voor de start.

We zijn Over de kust route gegaan in plaats van over de snelweg. Aangezien mijn moeder van de week ziek was en de pinguïns moest missen hebben we ook nog even een pitstop gemaakt bij Betty’s Bay.

Verder gereden langs de kust route soms gestopt om van het mooie uitzicht te genieten. Halverwege de weg was een verkeerslicht, waar we zeker 20 minuten stil hebben gestaan. Ze waren daar bezig aan de weg.

Lang leven Google maps. Hij heeft ons de hele vakantie goed de weg gewezen. Ook nu bracht hij ons op de juiste plek. Toen we aankwamen werden we hartelijk welkom geheten door onze gastvrouw Veronica. De koelkast stond vol met melk, yoghurt, sapjes, water et cetera. Op bed lag een bord vol met vers fruit en cakejes. Zelfs een koffie en thee is gedacht.

Hebben snel onze koffers uitgepakt en een Uber besteld naar de Tafelberg dat was een half uur rijden, en kosten slechts € 10.

Eenmaal bij de Tafelberg aangekomen stonden er rijen auto’s langs de kant, dus wij dubbel blij met onze Uber. We stapten bij de entré uit en konden direct onze tickets kopen. Binnen 10 minuten zaten we op de Tafelberg. Lopen was een minder goed idee geweest, want nu zaten we binnen 3 minuten op de top van de berg. Om water te sparen hebben we maar champagne besteld. Genoten van het prachtige landschap een mooie vergezichten. Eenmaal weer beneden een Uber besteld en naar Waterfront gereden. Daar op aanraden heerlijke sushi gegeten. Ook nog sushi meegenomen voor bij het zwembad bij onze cottage. Maar toen we aankwamen was het veel te koud om buiten te zitten. Dus heerlijk op ons bedje genoten van de sushi en Rosé.

Marianne

Goh meiden, wat is het prachtig daar, ik kan me voorstellen dat jullie genieten! Prachtige foto's.

Nel

Wat een leuke verhalen en wat een mooie leuke foto,s, goed te weten dat je moeder weer beter is. Goed gedaan met die Uber. geniet op afstand mee. lieve groetjes

Kitty

Leuk dat ik het nu kan volgen,geniet maar van het mooie land.Kus