puresan-in-afrika.reismee.nl

3-3-2018 eerste dag op Botlierskop

Vanmorgen toen ik wakker werd wees Noelene mij op de 2 pelikanen die aan de Lagoon zaten. Ik als een speer door de duinen maar 5 min waren ze helaas al gevlogen. Maar wel andere mooie plaatjes kunnen vastleggen, want alles is even mooi hier. Zelfs om 7 uur ‘s morgens.  Snel een boterham naar binnen en een kop thee, navigatie aan en gaan.
Op naar Botlierskop. De reis zou 3,5 uur duren, maar uiteindelijk bijna een uur langer over gereden ivm diverse stops onderweg. Ze waren overal aan de weg bezig. Dan staat het hele verkeer tot 20 min vast en mag je daarna pas weer door rijden.

Het laatste stukje met de ford fiesta naar het resort was best een uitdaging. Geen mooie aangelegde weg maar gravel, steen, zand etc.
Eenmaal bij de poort aangekomen werden we naar boven verwezen alwaar we welkom werden geheten. De spullen werden voor ons uit de auto gehaald en de auto werd weggereden terwijl wij met een ander naar binnen gingen. Hij wees ons het restaurant, het terras met open haard, zwembad etc. Tijdens het invullen van de papieren kregen we een overheerlijke versnapering en een drankje aangeboden. Het hapje heb ik gelaten want ik voelde mij niet 100%. Mijn moeder aan de bubbels met alcohol en ik zonder alcohol. De andere jongeman was inmiddels weer met de autosleutels terug.

Toen we ons drankje op hadden werden we met een golfkarretje naar onze kamer gebracht waar ze onze spullen al hadden neergezet. Alle spullen in de kast gedaan, en drankje genomen. We dachten lekker te genieten van een bad na al die weken weinig douchen. Maar we kwamen letterlijk van een koude kermis thuis. Alleen KOUD water. Brrrrrr. Bellen naar de receptie en gelukkig was dat niet de bedoeling. Ze zouden het maken terwijl wij de safari tocht gingen maken. Ook fijn, lekker in bad na de safari. De safari zou 3 uur duren, maar heeft uiteindelijk 4 uur geduurd. De safari was geweldig, zoveel gezien. Giraffen, verschillende zebra’s, olifanten, leeuw, springbokjes,struisvogels, kudu’s, buffel en nog veel meer.
Toen we op de helft waren gingen we ergens stoppen. Waar de koffer werd opengemaakt met heel veel lekkers. Hij stalde alles mooi uit achter op de truck op een kleedje. We kregen allemaal een een drankje naar keuze. Alles in overvloed: witte en rode wijn, bier, amarula, brandy, whisky, rum, sapjes of fris. Ook hapjes waren volop aanwezig van chips tot biltong.
Na de stop weer verder gereden en nog weer wilde beesten gezien. Toen we weer bij het resort aankwamen werden we welkom geheten met kleine warme opgerolde handdoekjes om ons op te frissen. En een portje of jus d’orange.  Ik moest alleen direct door naar de wc. Bevangen door de vermoeidheid werd ik niet goed en kwam alles eruit. Toen we de golfkar bestelde om naar onze kamer te gaan vertelde ze dat we een andere kamer kregen ivm het koude water. Dus eerst weer naar tent 5 en spullen gepakt alles werd weer naar tent 6 overgeheveld waar ik weer misselijk werd en wat kwijt moest. Snel even in bad in de hoop dat ik daar wat van zou opknappen. Het was inmiddels al 10 voor 8 en moesten voor 8 uur aan tafel. Dus haasten naar het restaurant. Een heerlijke menu kaart lag er voor ons. Ik had besloten om het brood vooraf, de soep, het voorgerecht en de sorbet even te laten voor wat het was. Helaas voor mij want alles zag er mooi uit en was even lekker. Ik ben op de bank neergeploft naast het tafeltje. En toen het hoofdgerecht werd opgediend werd ik geroepen. Super lekkere steak, maar na 1 muizenhap kon ik weer door naar het toilet. :(  :(   :(
Weer op de bank gaan liggen en gewacht tot mijn moeder klaar was. Ze zouden mijn eten wegzetten zodat ik die de volgende dag tijdens de lunch kon gebruiken. Inmiddels werd het kampvuur buiten opgestookt en waren er mannen met trommels muziek aan het maken.
Toen het eten op was zijn we snel naar onze tent gegaan en ben ik heerlijk in mijn bedje gekropen. Rust rust rust

Reacties

Reacties

Marianne

Jeetje San, alles klinkt als een eldorado behalve dat je je niet goed voelt, wat ongelooflijk naar! We duimen dat je je gauw beter gaat voelen want dan kun je ook nog een beetje genieten van alle luxe.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!