puresan-in-afrika.reismee.nl

5-3-2018 laatste uurtjes op het resort

5-3-2018

Het eerste wat ik deed toen ik wakker werd is weer een lekker badje vullen.  Want straks als we weer terug zijn in Fisherhaven is het waterpret weer voorbij.

Daarna met een kopje thee op ons zonnedek snel nog even genieten van het laatste mooie uitzicht van onze tuin met vandaag reebokkies. Alle spulletjes die we gisteren hadden ingepakt bij de voordeur gezet zodat ze die alvast in de auto konden zetten.

Het golfkarretje kwam ons weer halen voor het ontbijt. We hadden niet weer zo’n uitgebreid champagne ontbijt verwacht, maar niets was minder waar. Alles stond er weer. Dus weer smikkelen en smullen. Met de laatste koffie, muffins en champagne van het uitzicht op het zwembad en de vallei genoten.

Trip adviser even bekeken voor een leuke plek om halverwege te lunchen. Uitgekomen op Jan Harmsgat country house. Zeer goede beoordeling, ongeveer halverwege de terugreis en we konden er buiten zitten.

Dus afrekenen en afscheid nemen en Google maps inschakelen naar Jan Harmsgat.

Eenmaal bij Swellendam aangekomen was het restaurant nog 26km verder. Zou Google zich toch vergissen? Maar het klopte. Eenmaal aangekomen zagen we prachtige romantische cottage staan naast de parkeerplaats. Het was er stil en geen restaurant te bekennen. Toen we uitstapten kwam er een hele vriendelijke dame naar ons toe om te vragen of zij ons kon helpen. Ook hier werden we weer zo vriendelijk ontvangen. Ze nam ons mee naar het restaurant en vroeg ons of we binnen of buiten wilde eten. We hebben natuurlijk voor buiten gekozen want straks in Nederland kan ik lang genoeg binnen zitten.

De tuin was leuk aangelegd en het eten weer verrukkelijk. Na het eten nog in hun winkeltje gesnuffeld tussen de wijnen en zelfgemaakte jams etc.

Ik dacht eerst dat er een neppoes op de bank lag, maar toen in het vroeg bleek hij echt te zijn. Snel ging ik ernaast zitten en al snel kwam nummer 2 aanzetten. Ik had direct nieuwe vriendjes erbij. Omdat ze in de winkel waren vroeg ik of ze te koop waren. Maar helaas. Wel wijn meegenomen voor van de week.

Weer onze weg voortgezet naar Fisherhaven waar we welkom werden geheten door Ellis. Even in de tuin ons verhaal gedaan en vervolgens met zijn 3tjes naar een restaurant in de buurt gereden waar we samen met Matty en Tonny zouden gaan eten.

Na het eten terug naar huis en heerlijk weer mijn bedje in want de dagen zijn best intens.

Nel

Wat een super vakantie hebben jullie, heerlijk te lezen en ook de foto's zijn mooi, geven een goed beeld van wat jullie allemaal zien en meemaken. geniet op afstand met jullie mee.

Fenne

Nou nou buiten eten, beestje op je veranda.. meisje wat een verwennerij!
Hoop dat je je weer helemaal goed voelt??
Liefs