puresan-in-afrika.reismee.nl

8-3-2018

8-3-2018
De cottage waar we vannacht sliepen heet B&B maar was zonder ontbijt. Wel was er koffie en thee en we hadden nog een muffin over van de hillcrest berry farm. Dus die even door 4 gedeeld. Om en om even de badkamer in om ons op te frissen. En besloten in de shoppingmall lekker te gaan ontbijten.

Na het ontbijt nog op zoek naar de laatste dingen en door naar de cheetah outreach.
Het is een plek waar onder andere honden zitten die uiteindelijk uitgeleend worden voor een jaar aan boeren. Onder de voorwaarden dat ze geen klemmen of dode dieren met gif ophangen etc om wild de doden zodat hun vee blijft leven. De honden zorgen er namelijk voor dat hun vee en de wilde dieren uit elkaar blijven en is dus een win win situatie. Het park is klein maar is meer voor voorlichting en je steunt daarmee een goed project. De boeren worden dus een jaar lang gratis voorzien van een hond ( met onderhoud eten etc) en daarna besluiten de meeste om hem aan te schaffen.

Inmiddels was het al middag en stond op de planning om naar Waterford te gaan om daar te lunchen. Wat zijn het toch prachtige locaties. Alle wine estate’s hebben een eigen karakter maar de een nog mooier dan de ander. Maar toen wij daar aankwamen konden wij alleen maar een wine tasting doen. De auto stond onder een limoen boom. Ik kon het niet laten om er een paar mee te nemen. Heerlijk die geur vanDus alleen genoten van de omgeving en door naar de volgende stop: Guardian Peak

Ook weer net zo mooi. Heerlijk gegeten. Ze hadden daarvoor heerlijk eigen gemaakte olijfolie en hebben 2 flessen meegenomen. Onze serveerster moest nog een hoop leren. Niet al het vuile bestek afruimen, water bestellen en niet brengen, menu kaar op zijn kop voor je neerleggen etc. Er is wel feedback gegeven aan de manager omdat dit niet hoort. Dit werd gewaardeerd en ook direct opgepakt. Toen we de rekening vroegen kregen we nog een dessert wij van het huis aangeboden. Het was net vloeibare honing. Heerlijk. Op weg naar beneden naar de auto wilde we nog even een foto tussen de wijnranken maken met de mooie bergen op de achtergrond. Dus olieflessen op de grond gezet en omgelopen voor een prachtig plaatje. Eenmaal in de auto wilde ik kijken naar de foto die was mislukt. 1 van de wijnranken en 1 van de grond. Jammer maar helaas. Gelukkig hebben we nog zat andere foto’s :)

We wilde de file voor zijn en gingen dus terug naar huis.
Eenmaal thuis aangekomen, Matty bedankt voor het rijden en alles uit de kofferbak gevist.
Maar waar waren nu toch die flessen met olijfolie?
Die stonden dus nog op de weg naar de auto waar we die “mooie foto” tussen de wijnranken hadden gemaakt.
Direct gebeld naar het restaurant en ze hadden ze al gevonden. Ze zouden de flessen bewaren voor als we nog in de gelegenheid waren om ze op te pikken.

In de avond hebben we asperges met pancetta gegeten en een grote bak sla. Want we zaten nog vol van de lunch. We waren voor de verandering moe en zijn op tijd naar bed gegaan.