puresan-in-afrika.reismee.nl

28-2-2018 Tweede dag in Kaapstad

Woensdag 28-2-2018

Na een gevecht met de airco, voor mij te koud en voor mijn moeder te warm hebben we uiteindelijk een goede oplossing gevonden. Heerlijk geslapen en vanmorgen in de voortuin van ons ontbijt genoten. Het weer is wederom fantastisch en het uitzicht helemaal. We kijken recht op de Tafelberg. Veronica onze gastvrouw vroeg ons wat we gingen doen vandaag. We vertelde haar dat we de Hop On Hop Off bus zouden nemen. Ze bood ons direct een lift aan naar de Longstreet waar de bus stopt. Waanzinnig lief natuurlijk. Zo gezegd zo gedaan. Ze dropte ons bij de bus en zijn gaan touren. Je kan overal op en af stappen.

We hebben de mini Peninsula tour gedaan.de route ging langs het Mount Nelson Hotel.Onze eerste stop was bij Kirstenbosch. Voor mijn moeder een rolstoel geregeld en zijn met een gids een route gaan lopen met mooie uitleg. Ook was er een route voor blinden waar ze langs een touw konden lopen en bij een houten bal wisten ze dat er uitleg was in braille. Fantastisch toch!
Daarna even de souvenier shop in en bij het restaurant heerlijk gegeten. Wat is dit ook een mooie plek. Je kan hier ook een picknick mand vullen en buiten ergens opeten.
Na een paar uur weer de bus ingegaan en onze route vervolgd via mooie plaatsen zoals Camps Bay en Clifton.

Bij V&A Waterfront eruit gegaan. En getwijfeld om de twee oceanen aquarium te bezoeken, maar er moesten keuzes gemaakt worden, en hebben besloten om het toch niet te doen. Ee zijn toen een harbour cruise gaan maken. Er lagen een paar zeehonden bij de entree. Stukje gaan varen en wat geschiedenis mee gekregen en leuke wetenswaardigheden. Je kon zowel in de bus als op de cruise alles volgen via oortjes en zelfs in het Nederlands.
Daarna zijn we gaan informeren voor een high tea, maar bij nader inzien niet een heel slim ivm de lijn. Dus besloten om morgen toch maar de high tea te skippen.

Daarna heerlijk op een terras Zuid-Afrikaans gegeten aan het Waterfront met uitzicht over de Tafelberg, waar nu wel een kleedje (wolken) overheen lag.

Via de shoppingmall weer naar buiten en met de uber naar huis.